نادیا محمودی؛ دکتر ناصر غفوری؛ دکتر سیدرضا به آفرین
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین دیدگاه جهانی و تمایل به برقراری ارتباط دانشجویان مرد زبان انگلیسی در دو سطح توانایی زبانی انگلیسی ضعیف و قوی میپردازد. تحقیق بر روی یکصد و شش دانشجوی زبان از دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور تبریز و سراب انجام گردید. دانشجویان بر اساس نمرات یک آزمون مهارت زبان انگلیسی استاندارد بنام پی آی تی به دو گروه ...
بیشتر
تحقیق حاضر به بررسی ارتباط بین دیدگاه جهانی و تمایل به برقراری ارتباط دانشجویان مرد زبان انگلیسی در دو سطح توانایی زبانی انگلیسی ضعیف و قوی میپردازد. تحقیق بر روی یکصد و شش دانشجوی زبان از دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور تبریز و سراب انجام گردید. دانشجویان بر اساس نمرات یک آزمون مهارت زبان انگلیسی استاندارد بنام پی آی تی به دو گروه ضعیف و قوی تقسیم بندی شدند و داده ها توسط دو پرسشنامه برگرفته از مک کروسکی ( 1992) و یاشیما (2002) جمع آوری و توسط روش آماری همبستگی پیرسون و روش تی گروه های مستقل تحلیل گردید. نتایج نشان دادند که ارتباط مثبت معنی داری بین دیدگاه جهانی و تمایل به برقراری ارتباط بین دانشجویان انگلیسی قوی وجود داشت و این ارتباط در میان دانشجویان ضعیف معنی دار نبود. همچنین نتایج نشان دادند که تفاوت معنی داری بین دانشجویان قوی و ضعیف هم از لحاظ دیدگاه جهانی و هم تمایل به ارتباط وجود داشت. یافته های تحقیق حاضر توانستند پیام های آموزشی مهمی برای معلمین و مولفین کتب درسی ارایه دهند.